ממשלת רומניה נלחמת במכת הזיופים ופעם נוספת מקשיחה את התנאים

באוגוסט 2021 התקבלה החלטה ברומניה הקובעת כי מסמכי מקור ממדינות ברית המועצות יחויבו בחידוש ואימות במדינות המקור, וזאת לאחר תקופה ארוכה בה מרבית המסמכים שהוגשו לרשויות לטובת קבלת אזרחות רומנית, הם מסמכים מזויפים! הדרישה החדשה מרחיקה צעד נוסף את מבקשי האזרחות והדרכון הרומני מיעדם.

לאור עובדה זו וכחלק מההתמודדות של ממשלת רומניה בשנים האחרונות עם מזייפי מסמכים, החליטה הממשלה לנקוט צעד נוסף ולהחמיר עוד יותר את דרישות קבלת האזרחות – הפעם אל עבור צאצאי ברית המועצות לשעבר בינם צאצאי מולדובה, אוקראינה ורוסיה (שחיו תחת שלטון רומניה בעבר) אשר עד היום יכלו לנצל את מסמכי המקור אותם הביאו עימם בשנות העלייה לצורך קבלת האזרחות הרומנית.

התנאים החדשים כוללים:

  • הצגת מסמכים  (תעודות לידה, נישואים, גירושים, פטירה) מחודשים ומאומתים (כולל אימות אפוסטיל). הצגה כזו יכולה לעתים להיות מאתגרת עד בלתי-אפשרית, מאחר וחלק גדול מהארכיונים כלל לא שרדו את המלחמה ורבים מהם נשרפו על-ידי הגרמנים עם הגעתם לאזור.
  • שיחזור מסמכים ואימות אפוסטיל מתבצעים אך ורק במדינת המקור, בעיר בה הונפק המסמך הספציפי. כלומר, שיחזור מסמכים כרוך בהוצאות ועלויות מאוד גבוהות של טיסות למדינת המקור (לרוב נסיעה אחת אינה מספקת) ומן הסתם – גם בבזבוז זמן, שלא תמיד משיג את התוצאה המבוקשת.

בעזרתם של נותני-שירות מקומיים הן במולדובה והן באוקראינה אנו מבצעים שיחזור ואימות של מסמכים, בהצלחה רבה. העבודה השוטפת אל מול נותני-השירות הללו מאפשרת לנו להבין איפה בדיוק כדאי להשקיע את המשאבים של הלקוחות, הן בזמן והן המשאב הכלכלי.

אין זו הפעם הראשונה שרומניה מקשיחה עמדות, ומעלה את רף הדרישות לקבלת האזרחות, ואנו צופים כי בעוד מספר חודשים שוב נשמע על נוהל חדש, תיקון לנוהל קיים, או כל דרישה חדשה אחרת. דבר אחד בטוח, תהליכי האזרחות רק הפכו למורכבים ויקרים יותר ככל שהזמן חולף.

לפיכך, אנו ממליצים מתוך ניסיוננו המקצועי, לכל צאצאי רומניה החיים בישראל – לקדם כמה שיותר מהר את הטיפול בבקשת האזרחות והדרכון הרומנים שלהם, לפני שההחמרה הבאה תכלול גם את קבוצת הזכאות שלהם.

מי זכאי להוצאת אזרחות רומנית?

האזרחות הרומנית מוענקת בירושה לכל צאצאי רומניה וביניהם גם צאצאי מולדובה ואוקראינה, אשר היו בעבר חלק מרומניה (עד 1940).

אותם צאצאים, חלקם מעליית חבר-העמים ועליות מוקדמות יותר, הגיעו ארצה כאשר ברשותם תעודות לידה ונישואין של בני ובנות המשפחה שנולדו במולדובה, אוקראינה ורוסיה, ובעזרת מסמכים אלו הגישו את בקשתם לאזרחות, וזאת ללא צורך בחידוש המסמכים לפורמט הנהוג כיום במדינות וללא אישור (אפוסטיל) של משרד החוץ הרומני.

בדיקת זכות אונליין

Hidden
Hidden
Hidden

יש לכם שאלה?

קבוצת ES ISRAEL

מומחים לאזרחות אירופאית

צוות המשרד שלנו כולל את כל הגורמים הדרושים ללוות אתכם בכל שלבי התהליך – מהמפגש הראשוני ועד לדרכון הרומני שלכם

רוצה לברר פרטים נוספים אודות זכאותך?

100% הצלחה!

Hidden
Hidden
Hidden
דילוג לתוכן