הקשר בין המהפכה המשפטית לאזרחות אירופאית

מהפכה משפטית ודרכון רומני

מאז החלה המהפכה המשפטית, התעצם החשש לפגיעה ואיבוד הדמוקרטיה בישראל, פונים עשרות אלפי ישראלים לבדיקת האפשרות להוצאת אזרחויות ודרכונים זרים.

הפסיפס ממנו מורכבת החברה הישראלית מזכה את כל אותם מבקשי האזרחויות, איש איש וזיקתו האישית, בהתאם למקורותיו והמדינות מהן הגיעו בני משפחתו בזמן הקמת המדינה בזכאות לאזרחות.

 

“את הגידול האדיר לבקשות לאזרחות אירופאית איש לא יכול היה לדמיין, מדובר על עלייה של למעלה מ – 300% שלא עוצרת” כך מתארת את המצב לריסה פיינגולד, בעלי  של חברת ES Israel המתמחה בהוצאת אזרחויות לרומניה וגרמניה כבר מעל 9 שנים.

עם תחילת ההמהפכה המשפטית והחששות ההולכים וגוברים של אזרחים ישראלים, יחד עם ההבנה שהמצב הדמוגרפי העתידי של ישראל יביאו את המדינה למצב שבו מעטים אחראים על הכנסות המדינה וקבוצות הולכות וגדלות אינן תורמות את חלקן, ואף נתמכות יותר ויותר על תקציבי מדינה, הביאה לגידול חסר תקדים במספר מבקשי האזרחות האירופאית.

“אנו עדים לשינוי דרמטי בצורת החשיבה של הפונים אלינו” אומרת לריסה, אם בעבר שוחחנו עם בן משפחה אחד שאולי מעוניין לבצע תהליך, כיום המצב הפוך ומשפחות רבות מתעדפות את תהליך בראש סדר העדיפויות ומתחילים את התהליך כתא משפחתי מלא.”

מה מביא את הישראלים לבקש אזרחות ודרכון?

“אני יכולה להעיד רק על הלקוחות שלנו, והסיבות שהביאו אותם להתחיל איתנו תהליך. זה מתחיל מכך שהחרדה מהשינוי הכה מהותי באופייה של המדינה, זה ממשיך בכעס הרב על תשלומי מיסים גבוהים אשר מועברים סקטוריאלית לציבור החרדי ואינם חוזרים אל משלמי המיסים,עובר דרך ההבנה שבעוד 12 שנה הרוב החרדי ישנה לחלוטין את צביון המדינה. החשש העיקרי שהלוקחות שלנו משתפים אותנו בו הוא החשש שלילדים שלהם היום, אין עתיד במדינה. חשוב ללקוחותינו להעניק לילדים את אפשרות הבחירה, הם יכולים לבחור שלא להשתמש בדרכון האירופי, והם יכולים לבחור להנות מכל היתרונות שמגיעים יחד עם האזרחות”

איך האזרחות האירופאית עוזרת להם?

“הדרכון האירופאי פותח בפניהם דלתות שהן לרוב סגורות בפני אזרחים ישראלים. לעבור לחיות במדינות דמוקרטיות, בעלות כלכלות מפותחות, עם אפשרויות בלתי מוגבלות לפרנסה, לימודים, איכות חיים, בריאות ובטחון, הן הסיבות העיקריות, אך ישנן עוד עשרות סיבות או אפשרויות שאנו כישראלים לא יכולים להנות מהן, ועם הדרכון האירופאי הזכאות לאותן יתרונות מתקבלות אוטומטית.”

יש הבדל בין הפונים היום לאלו שפנו אליכם בעבר?

“ישנם מספר הבדלים משמעותיים. הראשון הוא מספר מבקשי האזרחות בכל תא משפחתי, בעבר פנה אלינו ראש המשפחה וכיום הבקשה היא להוציא אזרחות עבור כל המשפחה. השני והמורגש ביותר הוא סוגי הקהלים, אם בתחילת המהפכה ניתן היה לראות בברור יותר אנשי “מרכז שמאל”, היום פונים אלינו המון אנשי “ימין” ואולי ההבדל המשמעותי ביותר ניכר במספר המשפחות החרדיות אשר פונות לקבלת האזרחות.”

מי המדינות שנותנות אזרחות לישראלים?

ישנן מספר מדינות אשר מאפשרות לישראלים לבקש אזרחות על בסיס קרבה משפחתית. במשרד שלנו אנו עוסקים בניהול תהליכי אזרחות עבור צאצאים מהמדינות רומניה וגרמניה, קרי – הוצאת דרכון רומני וגרמני שהם מצד אחד התהליכים היותר מורכבים מבחינה בירוקרטית, אך ישנן מדינות בהן את התהליך ניתן לבצע באופן עצמאי כגון צרפת ואוסטריה, להן יש שירותים קונסולרים איכותיים אשר מספקים תשובות במיילים ואף ניתן די בקלות להגיע לפגישה לצורך הסבר ועזרה. ברומניה וגרמניה ישנם תהליכים ברמת מורכבות מאוד גבוהה, היכולת של “אדם מן הישוב” לצלוח את התהליכים נמוך ביותר וכאן אנו נכנסים לתמונה.

נשמח לעזור, לכוון ולענות על כל שאלה הכרוכה בתהליך קבלת האזרחות שלכם.

קרדיט לתמונה : YNET

בדיקת זכות אונליין

Hidden
Hidden
Hidden

יש לכם שאלה?

קבוצת ES ISRAEL

מומחים לאזרחות אירופאית

צוות המשרד שלנו כולל את כל הגורמים הדרושים ללוות אתכם בכל שלבי התהליך – מהמפגש הראשוני ועד לדרכון הרומני שלכם

רוצה לברר פרטים נוספים אודות זכאותך?

100% הצלחה!

Hidden
Hidden
Hidden
דילוג לתוכן