בדיקת זכאות לדרכון רומני

בדיקת זכאות דרכון רומני

דרכון רומני לישראלים ניתן להנפקה באמצעות הליך בירוקרטי מקל, שקבעה ממשלת רומניה בשנת 1991, במסגרת חוק הלאום הרומני, שמרחיב את מדינות המוצא המזכות, ומתיר זכאות לאזרחות רומנית גם במקרה של דילוג על דורות זכאים.

יחד עם זאת, היתרונות הטמונים בהנפקת דרכון רומני, נולדו בשנת 2007, עם הצטרפות רומניה לאיחוד האירופי. הצטרפות זו הפכה את רומניה לחלק ממעצמת האיחוד, ומקנה לבעלי אזרחות רומנית מגוון זכויות והטבות, דוגמת:

  • חופש ניידות ותנועה- כניסה ותנועה חופשית בין כל מדינות האיחוד, ללא צורך בהנפקת אשרות או מגבלת שהייה.
  • חופש תעסוקה- הזכות לעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד.
  • דיור- הזכות לגור בכל אחת ממדינות האיחוד, לרבות מיצוי הטבות דיור לאזרחים על פי חוקי המדינה האמורה.
  • לימודים- הזכות ללמוד במוסדות אקדמיים מובילים בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי, קבלת עדיפות לאזרחים במסגרת תנאי הקבלה, לימודים אקדמיים ללא עלות או במחיר מסובסד.

מי זכאי לקבל דרכון רומני

הזכאות לדרכון רומני שמהווה דרכון אירופאי לכל דבר ועניין, מוקנית לישראלים מכורח ההכרה בזכות להורשת האזרחות.

על פי חוק לזכאות רומנית יהיו זכאים:

  • ילידי רומניה שלא ויתרו על אזרחותם, גם במידה ועזבו את רומניה ואינם מתגוררים בה.
  • ילידי רומניה שאיבדו את אזרחותם בשל גירוש, מלחמה ונסיבות אחרות שיכולות להעיד על וויתור שאינו מרצון.
  • מי שנולד בשנים: 1918-1940 והחזיק באזרחות במדינות שהיו בעבר תחת שלטון רומניה הגדולה, לרבות מדינות שזכו מאז לעצמאות.
  • צאצאים של בעלי אזרחות רומנית, עד ארבעה דורות (עד דרגת נין/ה), ללא חובת רצף (ניתן להנפיק דרכון רומני עבור נכד    גם כאשר אף אחד מהוריו אינו בעל אזרחות רומנית. 
  • צאצאים לילידים שנולדו בשטחים ומדינות שהיו בבעלות רומניה בשנים האמורות, בניהן: אוקראינה, יוגוסלביה, סרביה, פנסילבניה, הונגריה, פולין, בולגריה.
  • בקשת זכאות זו אינה מחייבת את המבקש למגורים ברומניה.
  • הזכות לרשת אזרחות מיועדת לילדים ביולוגיים ומאומצים.
  • עם מימוש הזכאות וקבלת דרכון רומני ניתן יהיה להכיל את הזכאות על בני/בנות זוג וילדים.

בישראל פועלות חברות רבות, אשר מנגישות מידע ושירותים לצורך מימוש זכאות לדרכון רומני ולאזרחות רומנית, תוך ניצול כלים, ידע, היכרות עם רשויות החוק והמוסדות ברומניה, ליווי צוות עורכי דין מקומיים הבקיאים בבירוקרטיה המקומית, ומסייעים בהגשת הבקשות בתורה מלאה ומדויקת, למיצוי סיכויי ההצלחה וקבלת דרכון רומני.

בין סיפורי ההצלחה המרגשים בהוצאת דרכון רומני, הוא סיפורה של חדווה הרדן, אשר נולדה וגדלה בצפון טרנסילבניה, עד לשנת 1940, בה גורשה משפחתה על ידי הנאצים למחנות ההשמדה בסרביה. בזכות מורה רחמנית שהחביאה אותה במחסן נטוש, שרדה חדווה את המלחמה ועלתה לישראל לבדה, בשנת 1942, כשהיא בת 13 בלבד. אובדן משפחתה וזיכרונות המלחמה הביאו את חדווה להתבצר בישראליותה ובחיק המשפחה שהקימה, שהעיקו לה ביטחון, ולאורך שנים ארוכות לא הייתה מעוניינת להביט לאחור, ואף לא לבקר בכפרי ילדותה. 

כאשר נועה הרדן, נכדתה של חדווה, נדרשה לכתוב עבודת שורשים, סקרנותה ואהבתה לסבתא הביאו אותה להיכנס לעובי הקורה, לשאול שאלות רבות הנוגעות לבני המשפחה שאבדו, למקום בו גדלה סבתה, ולניבות שהרחיקו מכל הללו. התהליך קירב מאוד בין השתיים, ואף הביא את הוריה של נועה ובני משפחה נוספים, לרצות ולהכיר את הסיפור המשפחתי, עד להחלטה על נסיעה משפחתית משותפת לחבל טרנסילבניה שברומניה, בה עמדה חדווה הרמן שנית על אדמות ילדותה, כאדם חופשי.

החיבור המחודש גרם לחדווה להבין, כי בעוד שהמלחמה שללה ממנה את זכויותיה, ברצונה לחדש את זכויות משפחתה, ולספק עבורם את היתרונות שבאזרחות מולדתה ובדרכון אירופאי. חדווה שעלתה לישראל נטולת כל רכוש, ובוודאי לא נשאה מסמכי לידה או תעודות מבית הספר, נעזרה בחברה מקצועית המסייעת ליוצאי רומניה ומשפחותיהם, ובתהליך מורכב של איתור מסמכים, בהתבסס על זיכרונותיה בלבד, זכתה לאיתור המידע ולאישור שהוליד את הזכאות לדרכון רומני עבור המשפחה כולה. 

נשמח לסייע ולעמוד לרשותכם בכל שאלה או התייעצות.

בדיקת זכות אונליין

Hidden
Hidden
Hidden

יש לכם שאלה?

קבוצת ES ISRAEL

מומחים לאזרחות אירופאית

צוות המשרד שלנו כולל את כל הגורמים הדרושים ללוות אתכם בכל שלבי התהליך – מהמפגש הראשוני ועד לדרכון הרומני שלכם

רוצה לברר פרטים נוספים אודות זכאותך?

100% הצלחה!

Hidden
Hidden
Hidden
דילוג לתוכן